-
1. Úvod do Brand Safety Jan Suda, McCann Prague
Co všechno znamená Brand Safety z pohledu značky a jaké vůbec mohou mít informace na značky vliv? Jaké jsou výsledky výzkumů věnujících se této oblasti. Proč a jakými cestami se mohou značky v této oblasti vydat?
-
2. Značky vs. Hoaxy: Taktiky ke zmírnění reputačních hrozeb Jindřich Oukropec, FSV UK
Ale ta čokoláda způsobuje rakovinu! Fámy a nesmysly se v online prostředí šíří rychlostí blesku. Lépe odpovídají algoritmům, jsou šokující a některým dokonce přináší zisk. Nastupující éra digitální propagandy bohužel znamená hrozbu pro pečlivě budované reputace značek. Co to znamená pro firmy a jak se mohou bránit? Jindřich Oukropec představí úspěšné komunikační taktiky ze světa vědy a ze zahraničí.
-
3. Kam v případě nouze volá Vodafone? Jan Klouda, Vodafone
Pověst značky ovlivňují okolnosti, které má její nositel pod kontrolou spolu s okolnostmi, které pod kontrolou nemá. Pro korporace, jejichž obchodní úspěch na sílu a pověst značky spoléhá, představují vnější vlivy hrozbu, které se obtížně čelí. Ani dlouhodobé úsilí a skutečné příklady prozákaznického anebo společensky odpovědného chování často pro dobrou pověst nestačí, protože pozorovatelé nemají možnost rozpoznat pravdivost a relevanci různých informací anebo o to nemají z logických důvodů zájem. Korporace přesto musí svou značku rozvíjet a podporovat její známost. K tomu je nezbytná aktivní spolupráce a důvěra všech, kteří mohou dosažení takto nastaveného cíle podpořit.
-
PAUZA 20 MIN
-
4. Kdo vám může pomoci? Roman Čihalík, NELEŽ
Na dezinformačních webech se mimo jiné dozvíte, že "NELEŽ je banda zakomplexovaných aktivistů, kteří se jmenovali samojedinými vykladači té správné pravdy". Předseda spolku NELEŽ Roman Číhalík se vás pokusí přesvědčit, že je to trochu jinak a ukáže vám, proč tvůrci reklamy bojují proti reklamě a proč si mají značky dávat pozor v jakém kontextu se objevuje jejich reklama.
-
5. Bezpečnost značky jako priorita v době nejistoty Anna Shakhdinarian, Kantar
Anna vás provede rolemi, které v rozhodování hrají minulé zkušenosti, současné okolnosti a psychologické faktory. Nezapomene ani na dvojí povahu internetu, která poskytuje bezedný zdroj informací a inovací, ale i nástroje k trestné činnosti a propagandě. A nakonec zjistíte, jak ve své firmě zajistit bezpečnost značky, která je zároveň základem její reputace.
-
6. Jak postupují velcí hráči? Jan Los, L‘Oréal
Podíváme se, jak firma jako L’Oréal přistupuje k Brand Safety tématu. Od organizace, procesů až po konkrétní příklady z praxe, kde se zapotil nejeden manažer komunikace.
-
PAUZA NA OBĚD 20 MIN
-
7. Špinění značky a právo Petra Dolejšová
Co si vůči vaší značce můžou dovolit zákazníci? Co když se do vás opírají influenceři? Jak se dá v dnešní době efektivně bránit hejterům? Jaké zbraně máte (a můžete) použít při dezinformacích ze strany vaší konkurence, médií nebo neziskovek? Mrkneme na to prakticky, bez paragrafů a způsobem, který vás bude bavit.
-
8. Seznam.cz a jeho přístup k dezinformačním webům David Velechovský, Seznam
Jak Seznam.cz chrání své uživatele před dezinformacemi ve vyhledávání i své partnerské síti a jaké nástroje nabízí klientům, aby ochránili své značky před obsahem, se kterým nechtějí být spojovány.
-
9. Nášlapné miny v mediálním prostoru z první ruky Marek Bačo, EssenceMediacom
Nášlapné miny jsou na první pohled takřka neviditelné, a proto velmi účinné. Aby člověk nepřišel k újmě, musí se minovému poli vyhnout, obejít jej anebo mít nástroje, které miny detekují či rovnou zničí. Zdá se, že v dnešním mediálním světě jsou na tom značky podobně. I ony se musí umět vyhýbat nástrahám, jež mohou značku viditelně poškodit. Do řemesla mediálního plánování a nákupu dnes už nehovoří pouze cena či celková efektivita, ale také to, jak značku ochránit a současně posílit kredibilitu. Marek Bačo ve svém vstupu poradí, jak s mediální a komunikační agenturou nastavit správné procesy a jak se vyhnout všem nástražným minám a dezinformacím, jež mohou značku poškodit.
-
10. První pomoc aneb dezinformace pohledem PR Michal Vlasák
Dezinformátoři vás mohou dostat do krizové komunikace raz dva. Je lepší jejich vymyšlené zprávy ignorovat, nebo je třeba aktivně reagovat? Jak se na takovou situaci připravit? A jak správně vyvracet dezinformace, aniž byste napáchali víc škody, než užitku?
-
11. Manuál a check list Matúš Ficko, Triad
Brand safety predstavuje souhrn opatření a nástrojov pro ochranu reputace značky v rámci marketingových aktivit, ale i mimo ně. V rámci brand safety academy sme definovali 5 hlavných pravidiel, ktoré vám pomožu s nastavením alebo revíziou procesov pre ochranu vašej značky.
Ještě nabitější program
Program třetího ročníku Brand Safety Academy je ještě nabitější informacemi věnujícím se ochraně značky před dezinformacemi, kterými vás provedou odborníci z Univerzity Karlovy a spolku NELEŽ. Těšit se můžete i na zajímavé konkrétní případy boje proti dezinformacím ze zákulisí největších světových značek jako Vodafone a L'Oréal.
Z Akademie si odnesete nejen plnou hlavu informací, ale taky manuál bezpečné značky, podle kterého můžete v případě potřeby postupovat, a certifikát celoživotního vzdělání AKA a UK FSV. Evropská unie je odhodlaná problém dezinformací řešit a výrazně doporučuje, aby se konferencí o jejich osvětě zúčastnilo co nejvíce lidí z členských států. I na trhu práce tak budete o krok napřed.
Podívejte se na přednáškyK čemu Brand Safety?
Podle výzkumu TAG/BSI z roku 2019 by přes 80 % spotřebitelů snížilo či úplně přerušilo nakupování značek, které inzerují u nebezpečného či nevhodného obsahu. Co je horší? Často o takové inzerci ani sami nevíte. Na Brand Safety Academy zjistíte, jak se takovým chybám vyvarovat a jak postupovat, když už se to stane. Důvěryhodnost je pomíjivá a zpět už ji nikdy nedostanete – učte se od těch nejlepších.
Koupit vstupenkuLež má krátké nohy, ale i tak
vás může předběhnout.
— Jaroslav Salon